بازگرداندن کلیدهای فیزیکی به داشبورد خودرو

بازگشت کلیدهای فیزیکی به داشبورد خودروها

به نظر می رسد دنیای فناوری، از جمله صنعت خودروسازی، در حال گذراندن مرحله «تنظیم مجدد» است. در حالی که صفحه نمایش های لمسی هنوز یک ویژگی غالب در فضای داخلی خودرو هستند، خودروسازان در حال ارزیابی مجدد ارزش سوئیچ های فیزیکی هستند زیرا رانندگان اهمیت آن ها را دوباره بیدار می کنند.
کلید زدن مجدد خودروهای فیزیکی 2.webp

دکمه حس کلیکی دارد

راشل پلوتنیک، استادیار دانشگاه بلومینگتون ایندیانا، سال‌هاست که روی تجدید حیات کلیدهای فیزیکی مطالعه می‌کند. پلاتنیک به عنوان نویسنده کتاب دکمه پاور: تاریخچه لذت، وحشت و سیاست فشار، روانشناسی و تاریخچه فرهنگی دکمه ها و نقش ماندگار آنها در فناوری را بررسی می کند. امروزه او به شرکت‌ها کمک می‌کند تا رابط کاربری کابین خلبان را بهبود بخشند و سوئیچ‌های دیجیتال و فیزیکی را متعادل کنند. همانطور که قبلا دیدیم هیوندای به این نتیجه رسیده است که رانندگی با دکمه های فیزیکی ایمن تر است.

در مصاحبه‌ای با اسپکتروم، از آقای پلوتنیک سوالی در مورد عواملی که باعث راه‌اندازی مجدد دکمه‌های سخت‌افزار کاربر می‌شوند پرسیده شد و او پاسخ داد:

شاید این خستگی ناشی از استفاده از صفحه نمایش لمسی باشد که ما تمام روز را با این دستگاه ها مرور می کنیم یا در حال مرور صفحات و ویدیوها هستیم و همه این چیزها ممکن است راهی برای رهایی از این خستگی باشد به این معنا نیست که دکمه‌ها با صفحه نمایش کار نمی‌کنند، اما به نوعی اولویت بصری و به عنوان یک قاعده، نیاز و این احساس را از بین می‌برد که صفحه نمایش همیشه بهترین راه برای تعامل نیست. ”

در خودروها این موضوع با انتقاداتی مواجه است. پلاتنیک تأکید می کند که صفحه نمایش های لمسی در شرایط خاص می توانند ناامن باشند زیرا برای کار کردن به توجه بصری نیاز دارند، چیزی که رانندگان نمی توانند از عهده آن برآیند. در مقابل، کنترل‌کننده‌های فیزیکی ساده و بدون مزاحمت هستند و امکان عملکرد بصری را بدون از بین بردن تمرکز فراهم می‌کنند.

برخی از خودروسازان به این مشکل توجه کرده اند

علیرغم مشکلات هزینه ای که دکمه های فیزیکی، کلیدها و دستگیره ها بر خودروسازان تحمیل می کند، آنها به نیازهای مخاطبان خود توجه کرده اند. خودروسازان تصمیم گرفته اند تعداد کلیدهای فیزیکی را افزایش دهند و به این ترتیب شاهد تکمیل شدن کلیدهای فیزیکی با نمایشگرهای لمسی هستیم. بنابراین کم کم شاهد این موارد در محصولات خودروسازان خواهیم بود.

خودروسازان در حال تست بازگشت سوئیچ های فیزیکی به کنسول وسط هستند تا در قسمت های دیگر کمتر شاهد آن باشیم و تمرکز راننده از بین نرود.

با این حال، دوران نمایشگرهای لمسی هنوز به پایان نرسیده است. Blatnick می‌گوید دکمه‌های فیزیکی و صفحه‌های لمسی متقابل نیستند، بلکه مکمل هم هستند: «در واقع، مردم تشنه دکمه‌های فیزیکی هستند تا حواسشان را پرت کند، بنابراین داشتن دکمه‌های فیزیکی در کنار صفحه‌های لمسی نوعی مکمل است و سهولت استفاده را بهبود می‌بخشد».

بنابراین چنین مواردی باعث افزایش ایمنی رانندگی خواهد شد.

کلیدهای فیزیکی .webp

تعادل هوشمند در رابط کاربری

این کارشناس نتیجه می گیرد که رویکرد بهینه ترکیب انواع مختلف رابط ها بر اساس استفاده مورد نظر و الزامات خاص در هر سناریو است. به‌جای کنار گذاشتن کلی صفحه‌نمایش‌های لمسی، صنعت باید رویکرد ترکیبی را اتخاذ کند و در صورت لزوم، کنترل‌های فیزیکی را با رابط‌های دیجیتال ترکیب کند. عملکردهای اصلی، مانند تنظیم دما یا تغییر حالت چراغ جلو، به بهترین وجه از طریق ترکیبی از دکمه ها و صفحه لمسی مدیریت می شوند. در همین حال، کارهای کمتر حساس به زمان، مانند ناوبری و سرگرمی، می توانند روی صفحه لمسی باقی بمانند، جایی که بیشترین تأثیر را دارند. همانطور که قبلا دیدیم هیوندای به این نتیجه رسیده است که رانندگی با دکمه های فیزیکی ایمن تر است.

با این حال همه خودروسازان به این سمت حرکت نمی کنند. تسلا، پیشرو در حذف کنترل‌های فیزیکی از درون، همچنان به رویکرد متمرکز بر صفحه نمایش لمسی ادامه می‌دهد. در واقع، در به روز رسانی های اخیر، آنها حتی فراتر رفته و انتقال را به طور کامل حذف کرده اند.

منبع: https://car.ir/news/29415-button-expert-explains-why-touchscreens-didnt-actually-kill-physical-controls