مزدا CX-50 هیبریدی 2025 با همکاری تویوتا معرفی شد.

شرایط فروش اقساطی KMC T8 با افزایش قیمت آغاز شد (آذر 1403)

بازار کراس اوورهای جمع و جور پر از آپشن های جذاب است. هوندا CR-V بدون شک یکی از بهترین کراس اوورهای کامپکت است. از طرف دیگر هیوندای توسان و تویوتا راو 4 که به دلایل زیادی فروش بالایی دارد و جزو این غلات نیز محسوب می شود; هر چند مزدا در این بخش ادعای زیادی ندارد و همچنان دو گزینه عالی CX-5 و CX-50 را در لیست خود دارد.

CX-5 یک کراس اوور است که از سال 2012 وارد بازار شده است، اما برای سال 2017 دستخوش تغییرات اساسی شد و همچنان یک خودروی عالی است. اما CX-50 این خودرو کراس اوور جدیدی است که در سال 2023 به عنوان محصولی جدید با طراحی جذاب نسبت به نسخه قبلی به بازار عرضه شد. اما عرضه مدل هیبریدی مزدا در عرض دو سال زمان نسبتاً طولانی خواهد داشت که این سوال را ایجاد می کند که آیا ارزش صبر کردن را دارد یا خیر؟

ناشناخته.webp

مشخصات فنی مزدا CX-50

مزدا با همکاری تویوتاCX-50 مجهز به موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی است که می تواند مصرف سوخت 6.03 لیتر در بزرگراه و 6.35 لیتر در شهر را به دست آورد. بنابراین مزدا CX-50 هیبرید 2025 کارآمدترین خودروی هیبریدی مزدا است که مصرف کل آن در نسخه قبلی به 8.1 لیتر می رسید!





قیمت یک پایه

مصرف سوخت کل

گشتاور

قدرت

موتور مزدا CX-50

35 هزار دلار

6.1

221 نیوتن م

219 اسب بخار

2.5 لیتر چهار سیلندر ترکیبی

این خودرو در سرعت‌های پایین کاملاً الکتریکی است، به این معنی که شما می‌توانید تنها با استفاده از باتری تا 40 کیلومتر در ساعت رانندگی کنید. یک امکان بسیار مفید برای سفرهای کوتاه داخل شهر.

نقطه ضعف بزرگ این است که CX-50 Hybrid اصلا سریع نیست. این موتور در مقایسه با مدل قبلی 2.5 توربو که 227 اسب بخار قدرت داشت، تنها 219 اسب بخار قدرت ارائه می دهد. گشتاور این خودرو نیز از 410 به 221 نیوتن متر کاهش یافت که ناامید کننده است!

unknown_1.webp

طبیعتاً موتور الکتریکی در محور عقب سیستم چهار چرخ محرک را فراهم می کند که به لطف آن گشتاور سریع و آنی به دست می آورید، اما برای رسیدن به سرعت های بالا باید پای خود را تا انتها به سمت پدال فشار دهید.

انتقال نیرو بین موتور بنزینی و نیروی الکتریکی چندان هماهنگ نیست و در سرعت های پایین و در رانندگی بدون تنش شما را به چالش می کشد و به نظر می رسد این دو به یکدیگر ساییده می شوند. CX-50 در این زمینه کمی مشکل دارد که در مقایسه با رقبای خود کمی ناامیدکننده است.

unknown_2.webp

این خودرو جذابیت زیادی دارد، در واقع CX-50 را باید راهی عالی برای رانندگی در نظر گرفت. این با پیشرانه هیبریدی تغییر چندانی نمی کند، اما کمی کندتر است. فرمان سریع نیست و شاسی آن متعادل نیست، اما CX-50 سواری باکیفیتی دارد و باید آن را کمی تهاجمی در نظر گرفت. هنگام رویارویی با خودرویی مانند مزدا CX-50 هیبریدی با چالش چندانی روبرو نخواهید شد و این خودرو یک انتخاب موثر است.

این مدل CX-50 نیز از مواد خوب محصولات مزدا پیروی می کند. منبت‌های آلومینیومی مصنوعی دور فرمان و داشبورد را احاطه کرده‌اند، در حالی که چرم دوخته‌شده با کیفیت بالا روی منبت‌های Premium Plus برای صندلی‌ها و داخل کابین مشخص شده است. همچنین مقداری پلاستیک سخت مشکی وجود دارد که خیلی هم کهنه نیست. طبیعتاً باید توجه داشت که صندلی ها کمی سفت هستند و در یک پرواز طولانی باعث ایجاد ناراحتی در عضلات شما می شوند.

unknown_3.webp

سیستم اطلاعات سرگرمی مزدا نیز می تواند از یک به روز رسانی بیشتر استفاده کند. CX-50 Hybrid دارای صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی مشابه مدل های قبلی بنزینی CX-50 است، فقط گرافیک آن تغییر کرده است. برخی از تنظیمات به خوبی قابل دسترسی نیستند و خود نمایشگر بسیار دور از دسترس راننده است. اما خوشبختانه، ماوس چرخشی مرکزی همچنان بهتر از هر صفحه نمایش لمسی دیگری کار می کند و همچنان اپل کارپلی بی سیم و اندروید اتو را دریافت می کنید.

CX-50 هیبریدی 2025 از 35390 دلار شروع می شود، در حالی که RAV4 هیبریدی با همان پیشرانه ارزان تر است و از 33120 دلار شروع می شود. اما هوندا CR-V هیبریدی کمی گرانتر از این دو است ماشین قیمت آن 36000 دلار است.

مدل CX-50 Hybrid Premium میان رده 38820 دلار قیمت دارد و نسخه برتر Premium Plus بیش از 41870 دلار قیمت دارد، یعنی گزینه های بیشتری در این بازه قیمتی دارید.

unknown_4.webp

در نهایت، CX-50 Hybrid یک ارتقاء برای اکثریت قریب به اتفاق خریداران خواهد بود. مزدا یکی از بزرگترین مشکلات خود یعنی مصرف سوخت را با کمک سیستم هیبریدی تویوتا حل کرده است. اگرچه ما شاهد بهبود قابل توجهی در عملکرد نیستیم، اما مصرف سوخت که قبلاً یک چالش بود، دیگر موضوعی نیست.

منبع: https://car.ir/news/29370-mazda-cx50-hybrid-first-drive-review